#

SoMe

SoMe-landskabet udvikler sig konstant, og man skal holde tungen lige i munden for at følge med. Jeg er fan af SoMe, for det byder på uanede mængder af friske og skæve muligheder for at formidle anderledes og direkte til målgruppen.

Jeg har dokumenteret erfaring med Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok, Twitter og mange forskellige redskaber til professionelt SoMe-brug såsom Facebook Manager og TweetDeck.

SoMe

SoMe-arbejde

SoMe-arbejde

Facebook-side
Egne børn - nej tak

Som led i journalistuddannelsen valgte jeg at blive klogere på SoMe, hvor jeg sammen med to medstuderende drev en Facebookside. Vi valgte at sætte fokus kvinder, som frivilligt valgte børn fra. Vi delte både artikler og videoer på siden. Der var stor interesse for vores projekt, og vi nåede op på 222 følgere efter blot to uger

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Klik for at se mere

Facebook-video
Børnesanghit i nye klæder

Jeg fik til opgave at lave producere en video til Facebook med nyheden om, at Aarhus Musikskole havde givet forskellige børnesange et nyt format. Jeg har produceret video, skrevet tekst til FB-opslaget samt skrevet den dertilhørende artikel. Videoen blev set 117.000 gange og liket af 1.100 personer samt kommenteret 2.800 gange.

TV2 ØSTJYLLAND

Nyhedsartikel på SoMe (IG+FB)
STOR NYHED I DANMARK: NU KAN VI FRAVÆLGE FEDME

Hvad siger du til en ugentlig indsprøjtning med et hormon, der gør, at du taber flere kilo på kort tid? Videnskaben inden for medicin har nået nye højder. Nu kan man nemlig blot tage noget medicin og undgå fedme.

Matas (mine nyhedsartikler på Matas' SoMe-kanaler var de højest performende organiske opslag i 2022)

Nyhedsartikel på SoMe (IG+FB)
HVAD SKYLDES FEDME?

Forskere har længe diskuteret, om fedme mest af alt skyldes vores gener eller vores livsstil.
Og ny forskning gør ikke billedet klarere, hvis man skal tro tre forskere fra UCL. I en ny artikel skriver de, at der er beviser (og modbeviser) på begge. Så hvad er det egentlig, der afgør, om man bliver svært overvægtig?

Matas (mine nyhedsartikler på Matas' SoMe-kanaler var de højest performende organiske opslag i 2022)

Instagram-illustration
Fars dag

Efter mit Adobe Photoshop-kursus gennem TV2 ØSTJYLLAND skulle jeg producere min første historie gennem en illustration til Instagramsiden. Det var fars dag, så jeg ville producere et opslag, der hylder fædre. Det greb jeg an på denne måde 

TV2 ØSTJYLLAND

Snapchat-vært
Den jyske pigegarde

Som journalist for TV2 ØSTJYLLAND fik jeg i en periode ansvaret for at være vært på mediets nyoprettede Snapchat-profil, der skulle nå ud til de østjyske børn og unge. Efter seks måneder var vi oppe på 6.000 følgere. Se et eksempel på, hvordan en Snapchat-story så ud, her til højre.

TV2 ØSTJYLLAND

Facebook Business Manager-resultater
Organisk vækst m. SoMe-opslag

Som SoMe-ansvarlig for outdoor-virksomheden, Outfit International, lagde jeg en SoMe-strategi som det første, da jeg startede. Der blev slet ikke fokuseret på organisk vækst, så jeg lavede et forsøg, hvor jeg gennem to måneder kun fokuserede på det. Til højre ses resultaterne af det forsøg.

Outfit International

Klik for at forstørre

Åbningsrate af nyhedsbrev

Jeg stod også for at skrive nyhedsbrevene, og åbningsraten lå næsten altid mellem 30 og 50 procent. Det er højt sammenlignet med konkurrenter i samme branche, hvor åbningsraten, ifølge Mailchimp, ligger mellem 10 og 15 procent. Jeg forsøgte mig med splittests af rubrikker og indhold og blev klogere på, hvad der virkede, og hvad der ikke virkede.

Outfit International